Bas riff

Det känns skönt att bekräfta att det hjälper att klaga. Det är verkligen sommar i Stockholm, riktigt varmt. Givetvis har jag varit inne på redaktionen och jobbat alla dagar sedan solen kom till östkusten. Inte helt oväntat. Jag har ändå hunnit att få de sista soltimmarna på stranden. Men sol och bad i Stockholm är under all kritik. Dåliga försök till sandstränder och när man ska bada tvingas man att göra det i en grön illaluktande sjö vars botten det växer allt möjligt i från. Hade jag inte varit här för att jobba så hade flyttlasset gått tillbaka till västkusten direkt. 
 Nä, riktigt så illa är inte Stockholm. Det finns väldigt många bra sidor med huvudstaden också. I går var jag och min kära på trevliga  SOFO, där åt vi och drack gott. På måndag ska jag till Råsunda och jobba, AIK-Ljungskile. Det ska bli riktigt skönt att komma ut och arbeta efter att ha varit inne på redaktionen väldigt mycket under den senaste tiden. Efter matchen är jag ledig i fyra dagar och det ska jag fira med att utforska Stockholms skärgård på tisdag. Kylbag med pilsner och mat blir mitt enda sällskap, och musik givetvis. Fattas bara att regnet öser ner i huvudstaden på tisdag.

*  *  *

Och det är ju inte direkt så att man har kunnat ta en halvtimmes lunch någon dag. Jävla handbollshuliganer, Christian Olsson, Sanna Kallurs skräckschema, TV4, Victoria Svenssons fru, Paulinho, Peter Larsson, Lustig, Youtube-stjärnan, César Santin, Svennis-kopior och Fredrik Bremberg. Ingen vila, ingen rast.

*  *  *

Fantastiskt bra bröllop i Ljungskile!

*  *  *

"Kral" och "Eggöjs" brorsa, Per-Johan, i Carlstad United. Snudd på veckans bästa grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback