AIK har gjort Dulee till den han är

Stockholms skärgård är förmodligen det bästa som huvudstaden kan erbjuda. Jag åkte båt i åtta timmar för att se så mycket som möjligt av öar, vatten, hus och båtar. Jag fick ett "bra" tips av en flicka som jobbar vid skärgårdsturernas turistinformation om att jag "absolut borde gå av vid Södermöja."
Så jag följde hennes råd. Det skulle jag aldrig ha gjort. Jag gick längs en grusväg i säkert femton minuter, i hopp om att hitta någon strand eller något ställe att äta på. Till slut fick jag stanna en tjej som var ute på en löprunda. Hon tittade konstigt på mig när jag frågade om det fanns något badställe eller affär längre fram. Jag hade tydligen gått av på en ö utan butiker och där badställen var privata. Typiskt. Jag vände och gick tillbaka till färjeläget. Misstänkte att jag skulle hoppat av på ön mittemot. 50 meter bort låg Möjaström, dit kunde jag ta mig med båt, surfbräda eller fjärilsim. Och eftersom jag hade packning med mig var det sista alternativet kört. Jävlar vad irriterad jag var. Det gjorde inte saken bättre att Martin ringde mitt i all frustration. Givetvis vägrade jag att bjuda honom på min miserabla situation. Efter tio minuter var dock turen på min sida. En vänlig man såg förmodligen mitt vilsna kroppsspråk och styrde in sin båt till Södermöja. "Jag skjutsar över dig", sa han något otydligt på grund av sitt irriterande skratt.

   * * *

Gissa om Ola Andersson såg nöjd ut över att bli av med Dulee Johnson? 
Men allvarlig talat, AIK får 2,5 miljoner kronor för allsvenskans bäste mittfältare!
Visserligen går klubben plus på affären eftersom Dulee köptes från Häcken för en halv miljon. Givetvis ligger det AIK i fatet att mittfältaren ständigt förknippades med skandaler. Annars hade Ola Andersson & co kunnat casha in minst 30 miljoner för Dulee.
Synd att allsvenskan blir en profil fattigare.
Det sista citaten mittfältaren bjöd på var:
"AIK har gjort mig till den jag är"
"Jag kan bekräfta för hela världen att jag är klar för Maccabi Tel Aviv"

  * * *

Jag följde Bäckmans råd om att läsa The Dirt. Har bara tagit mig igenom 100 sidor, men kan lätt konstatera att det är den sjukaste bok jag läst. Bäckman ligger faktiskt i lä vad beträffar griseri. Och det om något är sjukt!

 * * *

Imponeras över Ljungskiles mittback Etchu Tabe. Tror inte att han är kvar i LSK nästa säsong.

Kommentarer
Postat av: Borg

Du kan inte simma fjäril ändå wickan!

2008-07-31 @ 22:25:23
Postat av: Bäckman

Jaja det säger du. Ska inte ta upp något här men både du o ja vet vem som innehar tronen av griserier.

2008-08-05 @ 12:46:13
Postat av: martini

En mycket sjuk bok...sina egna fyllehistorier känns helt plötsligt riktigt, riktigt patetiska...



Får väl fylla i Borgs mening där...Nej han kan inte fjäril. Han blev ett enkelt motstånd för mig i simtävlingen i Stenungsund...

Postat av: Borg

Haha, de kan jag tänka mig. Wickan har en jävla respekt för vatten!!

2008-08-06 @ 17:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback