Orättvisan segrade

Längtan skala... Ja, nu vill jag inte vara kvar på västkusten längre. Men jag måste hejda mig eftersom Jörgen tar studenten i morgon. På fredag 06.35 sticker jag till Stockholm och fem timmar senare börjar jag jobba. Det blir full fart direkt med ett eget avslöjande och på lördag drar EM igång. Förberedelserna är i full gång och konkurrenterna kommer att få se sig besegrade. Fast vi slår dem inte när det kommer till pajasnivå. Jag tänker på vissa journalister som mer än gärna berättar om vilka lyxigheter som åts till frukost, vilka otroligt dyra viner som dracks till middag, vilka svåra kläder som inhandlades på arbetstid, hur man själv ser ut i landslagets EM-kostym, hur mjuk Zlatans EM-säng är och skön pool landslaget kommer att ha tillgång till. Jag begriper verkligen inte hur man som läsare föredrar ovannämnda artiklar före texter som fokuserar på fotboll. Omognad eller okunnighet kanske? Är läsarna rentav intresserade av annat än av själva fotbollen. Kanske utan att ens veta om det själva? Många gånger har jag hört att SportExpressen.se är seg och att det tar lång tid att få upp sajten på dataskärmen. Men enligt mig är det helt klart värt de där fem extra sekunderna framför datan för att sedan få läsa bra grejer. Väljer man bort fem sekunder för att få kvantitet istället för kvalitet? Jämför Johan Orrenius med Robert Laul och Patrick Ekwall. Läs Johan Orrenius blogg om ni inte har gjort det!

Helgen var ganska slitsam. I lördags lastade jag in Martin i en flyttbil och körde till Helsingborg. Var nere vid åtta på kvällen och började fylla kärran med möbler och annat som skulle köras till Stockholm. Fick tvinga Martin att hjälpa till med soffa och säng. Sedan tvingade han mig att köra hem honom. Han skulle "grilla." Så det blev en vansinnesfärd i min och Angelicas nyinköpta bil. Martin hoppades på att jag skulle bli av med körkortet så att Stockholmsflytten skulle skita sig. Det gick dock bra och den lille skåningen kom hem till mamma utan några skråmor. "Grillningen" blev nog mycket mer än så och klockan 01.22 väcktes jag av ett sms: "Fy fan vad fint att få se hästa-jäveln igen."

Söndagen startades med mera flytt och rensning av lägenheten. Och någonstans här tycker jag att Martin borde få dåligt samvete. Hade han hoppat över "grillningen" så hade lägenheten varit tom och städad. 13.00 bar det av mot Stockholm. Jag i en flyttbil. Och Angelica i en fin bil. Rättvist eller inte kan diskuteras och det gjorde vi. Om vi hade tänkt genus så hade jag kört den fina bilen. Nu blev den fina bilen väldigt mycket fin och det ansåg jag som orättvist. Samtidigt som vi, eller jag, luftade mina synpunkter påpekade Angelica vid ett flertal tillfällen hur nykär hon var i våran nya bil. Och jag fick veta hur det känns att komma i andra hand. Inte alls kul. Jag hade dock inte mycket för mina åsikter utan det var bara att bita i det sura äpplet. Lunch hos pappa Lewin i Jönköping. Bra idé på förhand men när vi parkerade bilarna startade Sverige-Ukraina på radion. Jag valde att inte hymla med min ilska. Det gjorde inte Angelica heller och därför blev det pappa Lewins köttbullar.
 Det blev en snabb lunch innan resan fortsatte mot Stockholm. Sverige var dåliga i fotbollen och därför blev jag på bättre humör eftersom jag inte missat något av värde. Resten av färden var smärtfri och vi lastade av våra prylar i ett magasin i Vällingby. Därefter var det mat och sömn som gällde. 06.30 ringde klockan. Angelica åkte till sitt nya jobb i en fin bil. Och jag åkte hela vägen tillbaka till Uddevalla i flyttbilen.

Tack för gratulationerna!

Glöm inte att besöka
www.emkampen2008.blogg.se 


Kommentarer
Postat av: Mats Johansson Uddevalla

Vad är det för bil? Blir väl Volvokombi nu va? =)

2008-06-04 @ 21:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback