EM-truppen

Längesen vi sågs....vi viker oss på asfalten av skratt
ingenting kan röra oss i natt
ibland så dör jag litegrann
när du halkar med din tunga på en
bokstav i mitt namn

...Men jag har haft fullt upp med skola och jobb. Därför har bloggandet fått stå åt sidan. Nu tänkte jag dock uppdatera sidan med EM-tankar. I morgon tar Lars Lagerbäck ut den svenska EM-truppen och jag tänkte redogöra för vilka spelare som kommer att bli uttagna.

Målvakter

Andreas Isaksson, Manchester City
Rami Shaaban, Hammarby
Johan Wiland, Elfsborg


Försvarare


Niclas Alexandersson, IFK Göteborg

Mikael Nilsson, Panathinaikos

Olof Mellberg, Aston Villa

Petter Hansson, Rennais

Daniel Majstorovic, Basel

Fredrik Stoor, Rosenborg

Mikael Dorsin, Cluj


Mittfältare


Fredrik Ljungberg, West Ham

Christian Wilhelmsson, Deportivo La Coruna

Sebastian Larsson, Birmingham

Anders Svensson, Elfsborg

Tobias Linderoth, Galatasaray

Kim Källström, Lyon

Daniel Andersson, Malmö FF

Kennedy Bakircioglu, Ajax


Anfallare


Zlatan Ibrahimovic, Inter

Johan Elmander, Toulouse

Markus Rosenberg, Werder Bremen

Markus Allbäck, FC Köpenhamn

Rade Prica, Sunderland


Reserver


Eddie Gustafsson, Lyn

Fredrik Risp, Ankaraspor

Rasmus Lindgren, Ajax

Samuel Holmén, Bröndby

Marcus Berg, Groningen

Peter Larsson, Halmstad
Matias Concha, Bochum
Dusan Djuric, Zürich

Så tror jag att det blir. Men jag hoppas inte att jag får rätt. Jag anser att Rasmus Lindgren borde gå före Daniel Andersson. Tobias Linderoth och Anders Svensson kommer att göra upp om den defensiva mittfältsrollen. Därför känns det löjligt om Lagerbäck motiverar sitt tredjeval, Daniel Andersson, med rutin. Sedan är Rasmus Lindgren ordinarie i Ajax. Det är inte Kennedy, och därför blir det konstigt om den som är petad i klubblaget kommer med till EM. Tycker även att Marcus Berg har visat att han är värd en EM-biljett och han är hetare än Rade Prica. Men givetvis ska Henrik Larsson vara med i truppen om han vill. På Berg eller Pricas bekostnad.
I morgon vet vi.


Kommentarer
Postat av: jeppan

Känns tråkigt att säga det men jag håller med helt och hållet.

Även Teddy vore ju en möjlig surprise...

2008-05-13 @ 13:14:08
Postat av: jeppan

Promota EM-bloggen!

2008-05-20 @ 10:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback