Första dagen som journalist

I dag är en stor dag. Jag är färdigutbildad och går nu under titeln journalist. Jag har gjort en klassresa i klassamhället. Som jag skrev i en krönika för några dagar sedan så tvingas jag ut på ett nytt fält, i ett nytt slag. Inte lika tryggt, men det är riktigt svårt att inte bli triggad av utmaningen. För det gäller att se möjligheter istället för svårigheter. Jag vet att jag kommer att vara på Expressen till 31 augusti. Därefter är det, än så länge, ovisst. Det är bara att ta för sig, leverera och gilla läget.
I dag är en känslofylld dag. Jag är stolt över mig själv. Det är första dagen som journalist och det är oerhört positivt. Men det är även en dag av sorg och saknad. Jag har sagt adjö till 18 människor som alla har bidragit med väldigt många olika saker som hjälpt mig att utvecklas som människa och journalist. Jag tänker givetvis på mina 15 klasskamrater och tre lärare. De har delat med sig av kunskap och tankar, vilket har varit väldigt givande. Det har varit en bra klass och vi har alla lärt oss riktigt mycket under utbildningen. De flesta av oss har sommarvikariat. Och det ska bli kul att följa mina vänners resa inom media.  
Den här bloggen har hjälpt mig väldigt mycket med att utveckla mitt skrivande. Syftet med att jag startade bloggen var just att utveckla mitt skrivande. Och det är ganska kul att läsa de första inläggen som jag publicerade på den här sidan. Tanken var också att bloggen skulle gå i graven i dag. Men jag har ändrat mig och sidan kommer att leva vidare. Under fotbolls-EM kommer mitt engagemang dock gå till en annan blogg,
www.emkampen2008.blogg.se. Men efter mästerskapet kommer jag att fortsätta publicera inlägg här.

Ni kan skratta om ni vill
håna oss, vi rör oss ni står still


Kommentarer
Postat av: Petter

Grattis Wickan!!

Det är inte utan att man är lite stolt över dig, journalist, på riktigt!

2008-05-30 @ 22:52:23
Postat av: Mats Johansson Uddevalla

Grattis Wickan! Lycka till nu.

2008-05-31 @ 12:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback